dinsdag 6 augustus 2013

Dag 13: Bryce Canyon - Page (Lake Powell)

Dit ben ik nu aan het tikken aan de rand van het zwembad, heerlijk in het zonnetje :)

De kinderen wilden vanmorgen niet wakker worden...Maar we wilden toch redelijk op tijd vertrekken zodat we een lange middag bij het meer of zwembad zouden hebben. Het is dus het zwembad geworden. Rond 9 uur heb ik ze uit bed getrommeld, en de spullen weer ingepakt. Na een verfrissende douche zijn we gaan rijden. Nu weer naar de staat Arizona, waar het weer een uur later is, dus net zoals de rest van de vakantie. Onderweg kwamen we weer schitterende landschappen en bergen tegen. En een macdonalds waar we een plas pauze hielden en gelijk wat drinken en ijsjes voor de kinderen haalden. Het was al goed warm zo 's morgens. Dit was bij Kanab dus we hoefden niet ver meer naar Page. We kwamen langs de Glen Canyon Dam, waar we ook even gestopt zijn om dit te bekijken en te fotograveren. Ook hebben we hier een stukje over de brug gelopen. Het was nu nog maar 5 minuten naar het hotel, waar we eigenlijk pas vanaf 15 uur konden inchecken en het was nu pas 12 uur. Toch maar erheen gereden en er was al een kamer klaar voor ons. Op de begane grond, dus makkelijk met de bagage. We hebben bij de balie gelijk gevraagd waar Horseshoebend was, dus zijn we nadat de koffers in de kamer lagen, daarheen gereden. Eerst hebben we nog een lunch gegeten bij Subways. we hadden de pech dat er net een hele familie voor ons stond, incl. aanhang, opa en oma. Die oude man liet een quarter vallen en had het niet in de gaten dus Megan raapte het op en gaf het aan hem. Hij vond dat zo eerlijk dat Megan later een dollar van hem kreeg.

Gelukkig hadden we de koeltas wel in de auto gelaten, want men het was weer goed heet. Als je weet dat je om daar te komen en flink stuk moet wandelen door de hitte......arme megan had het best zwaar, vooral op de terugweg. We hebben daar genoten van het prachtige uitzicht op de Colorado River die hier een bocht maakt in de vorm van....ja je raadt het al....een hoefijzer. Het enge was dat er geen hek om heen zit, en je dus zo de afgrond in kan vallen.... De kids werden een beetje gek van mij met mijn zenuwachtige gedoe, maar ik vond het doodeng. Toen weer heel dat end terug, ergens op de heuvel hadden ze een soort schuilhut gemaakt dus konden we even bijkomen van de hitte.

Eenmaal weer in de auto, de airco volop aan gezet en terug gereden naar het hotel. Daar omgekleed, ingesmeerd en het zwembad ingedoken. Het meer was wat verder weg dus we hebben voor het makkelijke gekozen en wat de kids wilden! Hier zijn we tot rond 6 uur gebleven. Leslie en Megan zijn het water niet uitgeweest. Ze hadden ook een vriendje leren kennen, David uit Amsterdam, die op vakantie was met zijn moeder, die er niet bij was in het zwembad. Hierna weer gedoucht en omgekleed voor het eten. Ik had al gelezen dat Canyon King pizzeria een aanrader was en we hadden die vanmiddag al gezien toen we bij subway gingen eten dus keuze was snel gemaakt. Daar hebben we pizza gegeten, behalve Alain die heeft spaghetti genomen. Daarna voor ons een lekker drankje, limoncello en whisky/ameretto, en de kids kregen nog een ijsje toe. Omdat het nog vrij vroeg was, hebben we in de hotel lobby nog een drankje gedronken en wat tv gekeken terwijl Leslie op de computer zat. Om 10 uur zijn we naar de kamer gegaan en zijn op tijd gaan slapen want morgen hebben we weer een vol programma!

1. Wat knap dat zelfs de kinderen het hele stuk naar de horseshoebend hebben gelopen! Ik vond het behoorlijk zwaar! En lekker een middagje niks doen bij het zwembad heerlijk!!!