woensdag 7 augustus 2013

Dag 15: Flagstaff - Blythe

Bij dit hotel kregen we complimentary Breakfast, oftewel gratis ontbijt. Het was maar tot 9 uur dus we moesten om 8 uur al opstaan. Voor Alain en mij geen probleem maar de kinderen gaan net zo laat als ons naar bed dus die waren nog best moe. Om kwart voor 9 waren we bij het ontbijt. Er stond nog een lange rij, dat was voor de waffles zelf te bakken. Dat wilden zij ook wel dus hup achteraan aansluiten. Eer dat ze aan de beurt waren, was het beslag op....het was al 9 uur geweest dus de vrouw zei eerst dat ze gingen sluiten maar toen zei Alain dat het voor de kinderen was. Toen hebben ze nog 2 bekertjes beslag gemaakt voor Leslie en Megan. Wij hadden gewoon toast genomen.

Na het ontbijt gingen we naar Slide Rock State Park. Daar is door de rotsen een natuurlijke wild waterbaan ontstaan. Daar hadden de kids wel zin in! Het was maar een half uurtje rijden dus om 10 uur waren we er al! Het was al druk....je moest over de rotsen klimmen en lopen om verder op te geraken. Daar hebben we een steen uitgezocht om op te zitten en daar gingen ze....eerst op blote voeten maar dat was geen succes omdat het zo glad was. Dus weer terug om de sandalen te halen. Het water was ook ijskoud...maar dat vonden zij niet erg. Wat hebben ze genoten! Ze hebben gegleden, gezwommen, gesprongen.....dit is echt aan aanrader! Ik heb op de rots gezeten en naar alle mensen gekeken. Ik heb wat gilletjes gehoord van mensen die het water ingingen, van de kou! Zelfs een oma ging van de wild waterbaan! Na een paar uurtjes was de pret voorbij en vertrokken we weer naar onze volgende bestemming, Blythe. Weer terug naar de staat California. Momenteel zitten we nog in Arizona.

Onderweg nog een lunch gepakt bij de Mac en de tank weer volgegooid!

Ik heb ook weer een flink stuk gereden vandaag, ik vind het erg leuk om hier te rijden, je ziet van alles onderweg. In Phoenix, een grote stad waar we doorheen reden, hadden ze een car pool strook waar je op mag rijden als er meer dan 2 personen in je auto zitten. Dat is ideaal, je rijdt gewoon helemaal links en hebt je eigen baan. Daarna een lang stuk over de I10, lang geleden dat we op snelweg hebben gereden, maar dat is gewoon een lang stuk asfalt. Hier langs de snelweg zit ook verder niks, als je iets wil eten of tanken moet je echt de afslag nemen.

Rond 6 uur kwamen we bij ons volgende hotel voor 1 nacht. Hier ingecheckt en gelijk het zwembad ingedoken. Het was hier echt warm, zwoel, nog. Nog 100 graden dus rond 37 graden Celsius.  We hadden het zwembad helemaal voor ons eigen alleen. De kinderen hebben lekker gek gedaan.

Er zat een restaurant Sizzlers in dezelfde straat dus gingen we daar eten. Dit restaurant kenden we nog van onze reis in 1995 naar Florida en dat was toen goed bevallen. Hier was het eten ook weer lekker en niet duur. Op de kamer nog tv gekeken en weer slapen, met de airco aan!