vrijdag 2 augustus 2013

Dag 8: Death Valley - Las Vegas

Deze ochtend begon niet met een ontbijtje maar met zwemmen! Tenminste voor megan, Leslie en Alain. Die gingen 's morgens al lekker zwemmen want de temperatuur was weer gewoon op het hete niveau van Death Valley. Ik heb alles weer opgeruimd en ingepakt. Ook de auto wat dichterbij gezet zodat we niet zover hoefden te sjouwen met de koffers. We hadden voor ontbijt cinnamon Rolls die we gisteren gekocht hadden, op bijna alle hotelkamers kan je zelf koffie en thee zetten dus dat is makkelijk. Om 10 uur reden we weg, het uitchecken ging super snel! Het zou 2 uur rijden zijn naar Vegas maar de Tom Tom gaf veel meer aan, dat was een beetje raar. Hoe verder we kwamen, hoe meer tijd ervan afging dus uiteindelijk hebben we er 2 uur en een kwartier over gedaan. We zijn niet meer gestopt bij de uitzichtpunten onderweg, want de kinderen konden niet wachten om in Vegas te zijn.

Rond half 1 reden we Vegas echt binnen, eerst naar Alamo gereden om een grotere auto te regelen. We kregen een behulpzame man, die het allemaal begreep en een andere auto voor ons regelde. Daar zat natuurlijk wel een prijskaartje aan.....ach daar zouden we het verder niet over hebben. Gelukkig is mijn salaris weer gestort ;)

Toen we hier klaar waren, zijn we over de strip gereden. Wat is het toch weer machtig om in deze stad te zijn! Alles kan en niks is te gek hier. Die hotels, de wegen, alle mensen, de warmte.....

Eerst zijn we naar de wedding chapel gegaan waar wij 14 jaar geleden getrouwd waren. We kwamen daar aan en mochten van de mensen daar ook naar binnen en foto's maken met de kinderen. Ze waren erg enthousiast en feliciteerden ons met het jubileum!

Nadat we de nodige foto's hadden gemaakt en rond gewandeld, we misten wel het bruggetje waar we op gestaan hadden maar die was al een jaar weg, zijn we naar ons hotel circus circus gegaan.

Eenmaal daar moesten we in de rij staan om in te checken. Natuurlijk stonden we achter 2 Nederlanders. Die kwamen nog 2 nachten naar Vegas nadat ze een camper rondreis hadden gemaakt. Het ging achteraf best snel, binnen 15 minuten waren we klaar. En konden we naar onze kamer op de 30e verdieping!! Ze vroeg of we hoog of laag wilden en natuurlijk wilden we hoog voor het uitzicht. We kijken recht op de strip, ik heb zelfs de verrekijker gepakt om nog verder te gluren. Nadat we de koffers hadden neer gelegd, zijn we het hotel gaan verkennen. Die ontzettend groot is, we wisten eerst niet waar we heen moesten. We hadden ook honger want we hadden nog niet echt gegeten. Dus eerst een eettentje opgezocht, dat is de Garden Grill geworden. Waar ze dus Cesaer Salads serveren zonder croutons!! Voor de rest was het wel lekker eten....daarna bij het zwembad gekeken, stelde niet veel voor. Natuurlijk moesten we ook naar Adventure Dome, daar was de achtbaan waar megan zich heel erg op had verheugd. Gelukkig was ze lang genoeg en mochten ze samen erin! Megan vond het geweldig!! Ik had het wat minder breed, was bang dat ze door de beugels eruit zou glijden ofzo....

Toen naar het kinder gok gedeelte. Daar een paar dollars ingewisseld zodat de kinderen spelletjes konden doen. Het was erg lawaaierig en druk....ik was het dan ook gauw zat maar de kids niet. Die wilden nog wel blijven spelen. Maar ja aan alles komt een einde dus we gingen toch naar de kamer om op te frissen en de strip te bewandelen.

Een taxi hebben we genomen naar Treasure Island om daar de show Sirens of TI te zien. Het was er erg druk, eigenlijk waren we iets te laat voor goede plekken maar met een beetje schuiven konden we het goed zien. Megan werd opgetild door Alain en kon er tussen door kijken. Het was een soort musical met liedjes en dans, het waren 2 piratenboten, 1 met vrouwen in sexy kleding en de andere met mannen in ontbloot bovenlijf dus voor ieder wat wils ;)

Hierna gingen we naar The Venetian, dat lag aan de overkant maar ja eer dat je er was.....hier kon je met een gondel door de grachten varen, dat hebben wij niet gedaan, maar wel rondgelopen en shops bekeken. Door de galerij zagen we een stukje van de vulkaan die explodeerde bij het hotel The Mirage. Dat hebben we daarna nog een keer live gezien en toen stonden we wel vooraan. Was erg gaaf om te zien, ook erg warm door al het vuur dat werd aangestoken.

Hierna gingen we verder wandelen over de strip, kids lekker een ijsje gegeten van Ben en Jerry's. We waren ondertussen bij The Bellagio aangekomen, waar we ook een mooi plekje hebben bemachtigd om de fonteinen show. Dat was super!! Wat een geweldige show is dat, alles op muziek en het beweegt en spuit mega hoog! Toen was het op voor megan, die was kapot van al het wandelen en indrukken opdoen. Jammer want ik wilde nog graag een grote cocktail drinken, daar zie je er daar heel van, die grote mega bekers maar dat komt morgen wel!

Taxi gezocht om ons weer veilig terug te brengen bij Circus Circus, het was nog best een endje terug rijden en nog volop drukte onderweg. Uiteindelijk lagen we er pas om 11 uur in.....allemaal vielen we heel snel in slaap!